دانلود بازی سفیر عشق

img ]

بازی رایانه‌ای سفیر عشق یک بازی اکشن Hack ‘n’ Slash (شمشیری) سوم شخص است. مخاطب در این بازی سیر رخدادهای تاریخی را از منظر شخصیت مهران که جوانی ایرانی است پی می‌گیرد و در روند بیان قصه مهران، به واگویی تابستان گرم کوفه سال شصت و یک هجری پرداخته خواهد شد و بازیکن اتفاقات تاریخی از زمان ورود مسلم ابن عقیل (ع) به کوفه و نقش افرادی مانند هانی ابن عروه ، مختار ثقفی ، نعمان ابن بشیر و … را در یک روند تعاملی درک خواهد کرد.

بازیکن در این بازی با استفاده از سلاح‌های متنوع مانند شمشیر، خنجر، سپر و کمان، و همچنین مکانیک‌های مختلف همچون مخفی‌کاری، اسب‌سواری، حل معما و … باید روند مراحل را طی کرده و دشمنان را که شامل چندین دسته (خنجر به دست، شمشیرزن، نیزه و سپر و …) با عملکرد و میزان مقاومت متفاوت هستند را از بین ببرد.

بیش از 50 دقیقه صحنه سینمایی، موسیقی حماسی اختصاصی، همکاری با دوبلورهای نام‌آشنا و همچنین استفاده از ده‌ها هزار انیمیشن دستی و موشن کپچر از دیگر ویژگی‌های بازی سفیر عشق است.

ویژگی‌های بازی سفیر عشق:

بازی رایانه ای سفیر عشق: روز واقعه، با بهره مندی از آخرین تکنولوژی های روز بازی سازی دنیا، در تمامی حوزه ها اعم از مدلسازی، ریگ، انیمیشن، انیمیشن صورت و … مراحل تولید خود را سپری میکند.

همچنین انجین مورد استفاده جهت توسعه این بازی رایانه ای Unreal Engine 4 می‌باشد که یکی از قدرتمند ترین ابزارهای روز دنیا و مورد استفاده بزرگترین شرکت‌های بازیسازی دنیا می‌باشد.

همچنین برای هرچه طبیعی‌تر شدن حرکات شخصیت‌ها برای باورپذیری بهتر در بازی، بیش از ده هزار انیمیشن منحصر به فرد استفاده شده است که رقمی بسیار نزدیک به بالاترین استانداردهای روز دنیا است.

برای دستیابی به این منظور، بیش از سیصد دقیقه انیمیشن در حرفه‌ای‌ترین استودیوهای موشن کپچر ایران توسط متخصصین این حوزه ضبط شده است تا به بالاترین حد کیفیت دست پیدا کرد. همچنین داستان در این بازی با بیش از یک ساعت صحنه سینمایی با کیفیت بالا و به صورت Real Time روایت می‌شود.

معرفی بازی «سفیر عشق»

img ]

استودیو رسانه شکوه کویر، از جمله شرکت‌های بازیسازی ایرانی است که تا به امروز چند اثر مختلف را روانه بازار کرده است؛ از قتل در کوچه‌های تهران گرفته تا بازی‌های دیگر. این شرکت در جدید‌ترین ساخته خودش که بزرگ‌ترین پروژه آن‌ها تا به امروز هم به‌نظر می‌رسد، بازی «سفیر عشق» را در دسترس قرار داده که یک تجربه اکشن هک اند اسلش با فضای تاریخی مذهبی است. این بازی چند روز پیش در اختیار ما هم قرار گرفت و تصمیم گرفتیم تا پس از تجربه بازی، یادداشت کوتاهی در مورد ویژگی‌ها و حال‌و‌هوای بازی داشته باشیم. ابتدا می‌توانید معرفی ویدیویی سفیر عشق را تماشا کنید تا بعد هم مفصل‌تر در مورد آن صحبت کنیم:

تماشا در یوتیوب

سفیر عشق در مورد شخصیتی به اسم مهران است. مهران کاراکتری ایرانی و خیالی است که طبق تعریف خودِ بازی، از یاران وفادار امام حسن (ع) به‌حساب می‌آید. پس از صلح امام حسن و معاویه، مهران به شهر خود یعنی شهرری برمی‌گردد تا خودش را درگیر زندگی روزمره در کنار همسرش کند. با این حال سرنوشت چنین زندگی را برای او در نظر نگرفته و اتفاقات مختلفی، دست به دست هم می‌دهند تا مهران راهی شهر کوفه شود و در آنجا، نظاره‌گر و درگیر اتفاقاتی باشد که به دعوت مردم کوفه از امام حسین (ع)، سفر مسلم بن عقيل به این شهر و رخداد‌های بعد از آن ختم می‌شوند.

داستان سفیر عشق، در بازه‌های زمانی و همینطور منطقه‌های مختلفی روایت می‌شود. بازی با فضایی سورئال و عجیب شروع می‌شود و در ادامه به ماجراهای مهران در مخصوصا شهر کوفه می‌رسد. در این بین شخصیت‌های مختلفی هم حضور دارند که اگر آثار مربوط به واقعه کربلا را قبلا تماشا کرده باشید، نام‌های آشنایی در بین آن‌ها خواهید دید؛ کاراکتر‌هایی مثل مختار ثقفی که در طول بازی هم ماموریت‌هایی برای مهران در نظر می‌گیرند.

سفیر عشق از حیث روند بازی، یک تجربه اکشن هک اند اسلش با دوربین سوم‌شخص است. مبارزات بازی، مهران را در برابر دشمنانی قرار می‌دهند که در ابتدا، در دسته‌های کم با او روبه‌رو می‌شوند اما رفته رفته، تعداد دشمنانی که همزمان باید با آن‌ها مبارزه کنید بیش‌تر شده و همینطور تنوع آن‌ها هم افزایش پیدا می‌کند؛ به طوریکه مثلا شاهد کماندارانی هستیم که در بالای پشت‌بام‌ها کمین کرده‌اند یا دشمنانی قدرتمند‌تر که مثلا با سپر و نیزه یا در دست داشتن همزمان دو شمشیر به سراغ‌تان می‌آیند.

اما برای مبارزه با این دشمنان، تجهیزات و قابلیت‌های مختلفی هم در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد. برای مثال، مهران امکان استفاده از ضربات سبک و سنگین را دارد و همینطور می‌توانید از ضربات دشمنان جاخالی بدهید یا اینکه با نگه داشتن کلید مربوطه، با شمشیر و جلوتر سپر خودتان در برابر ضربه آن‌ها دفاع کنید. همچنین مکانیک آشنای ضدضربه یا همان کانتر هم در بازی در نظر گرفته شده و اگر کلید دفاع را در لحظه درست بزنید، این شانس را خواهید داشت تا به‌لطف وارد شدن دشمن به حالتی مخصوص، فرصت مناسبی برای ضربه زدن به او داشته باشید.

برای تنوع بخشیدن به مبارزات، سازندگان اولا تجهیزات مختلفی را به مرور زمان در اختیار بازیکن قرار می‌دهند. مثلا در حالی که ابتدا فقط یک شمشیر معمولی دارید، به مرور سلاح‌های جدیدی چون تیر و کمان، شمشیر دوم که امکان استفاده همزمان از دو شمشیر را فراهم می‌کند و همینطور سپر را به‌دست خواهید آورد که مخصوصا برای دفاع در برابر دشمنان کمان‌دار بسیار کاربردی است. در کنار این تجهیزات جدید، با انجام دادن ماموریت‌ها و همینطور کشتن دشمنان، سطح شخصیت مهران افزایش پیدا کرده و یک سری منابع در دو رنگ زرد و قرمز هم به‌دست می‌آورد که با آیتم قرمز رنگ، امکان ارتقای سلاح‌ها و با آیتم زرد هم امکان خرید کبمو‌ها یا ضربات ترکیبی جدید را خواهید داشت؛ ضرباتی که در آن‌ها با ترکیب ضربه‌های سبک و سنگین، می‌توانید حرکات ویژه‌ای انجام بدهید و آسیب بیش‌تری به دشمن وارد کنید.

هرچند اکثر دقایق و به بیان بهتر مبارزات بازی حال و هوای اکشن دارند، اما سفیر عشق یک سری مکانیک‌های مخفی‌کاری هم تدارک دیده که در بخش‌هایی از آن درگیرشان خواهید بود. در این حالت مهران با استفاده از دو خنجری که دارد، به شکل مخفی‌کاری دشمنان را از پا درمی‌آورد. مثلا می‌توانید به آرامی خودتان را به پشت دشمن برسانید و او را بُکُشید یا اینکه با ورود به حالت کاور، دشمنانی را که نزدیک‌تان می‌شوند از بین ببرید. همچنین یک حالت هجوم هم در دسترس است که در آن مهران با سرعت بالایی به سمت دشمن حمله می‌کند و با ضربه‌ای ویژه، او را می‌کُشد. در کنار تمام این مکانیک‌ها و تجهیزاتی که بازی برای مبارزه در اختیار شما قرار می‌دهد، یک حالت خشم هم در نظر گرفته شده که با پُر شدن نوار مربوطه، می‌توانید از آن استفاده کنید و برای مدت کوتاهی با قدرت بسیار بالا دشمنان را به‌سادگی شکست دهید.

از حیث روند کلی، بخش زیادی از سفیر عشق در شهر کوفه جریان دارد؛ جایی که در آن باید افراد مختلفی را ملاقات کنید و هرکدام از آن‌ها، ماموریت‌هایی برای شما در نظر می‌گیرند که تقریبا همگی در قالب رفتن به نقطه خاصی از شهر هستند و در این بین هم معمولا دزدان یا نیروهای امنیتی شهر، برای شما ایجاد مزاحمت خواهند کرد که باید با آن‌ها روبه‌رو شوید. با این حال بازی یک سری مراحل متفاوت هم دارد و مثلا در بخشی از آن، در اردوگاهی که وسط صحرا برپا شده، باید در مقابل حمله راهزنان و دزدان مقاومت کنید. همچنین برای رفتن به نقاط مختلف محیط، امکان استفاده از اسب را هم دارید و گاهی می‌توانید سراغ مسیر پشت‌بام هم بروید که معمولا باعث دسترسی‌تان به گنجینه‌ها و آیتم‌های مخفی خواهد شد که کاربرد‌هایی چون ارتقای سطح کلی سلامت مهران دارند.

بازی سفیر عشق، با استفاده از موتور آنریل ساخته شده که نتیجه آن، گرافیک و جلوه‌های بصری مناسبی در برخی زمینه‌ها است. به‌طور دقیق‌تر، طراحی محیط‌ها و زیبایی بصری آن‌ها، نقطه عطف بحث بصری و گرافیکی بازی است و کلا هم اینطور به‌نظر می‌رسد که سازندگان به این بخش از سفیر عشق، بیش‌ترین توجه را نشان داده‌اند تا نتیجه کار اثری چشم‌نواز از حیث طراحی محیط و فضا باشد. چه محیط‌های شهری کوفه و چه مناطق دیگر بازی، مخصوصا قسمت‌های سرسبز دقایق ابتدایی یا فضاهای عجیبی که در این بخش شاهدش هستیم، انصافا چشم‌نواز و با کیفیت از آب درآمده‌اند. البته که چنین کیفیت بصری چشم‌نوازی در جنبه‌های دیگر، مخصوصا در طراحی انیمیشن چهره‌ها یا حرکات کاراکتر‌ها دیده نمی‌شود، اما به‌شکل کلی سفیر عشق از نظر بصری و گرافیکی کیفیت قابل‌قبولی دارد و از نظر فنی هم با وجود یک سری باگ‌های بصری و همینطور افت فریم‌های جزئی، در کل روان اجرا می‌شود.

سازندگان سفیر عشق، برای موسیقی‌های آن سراغ نواهایی با حال‌و‌هوای عربی رفته‌اند و مخصوصا در دقایقی که مشغول قدم زدن در محیط آن هستید، نوایی با ریتم آرام به‌گوش می‌رسد. با ورود به نبرد‌ها البته این موسیقی، جایش را به آهنگی با ریتم تندتر می‌دهد که حتی کمی از آن حال‌و‌هوای عربی هم فاصله می‌گیرد. همچنین برای صداگذاری‌ها، از صداپیشه‌های مشهوری استفاده شده است و کاراکتر‌های مختلف بازی صداپیشه‌های خاص خودشان را دارند؛ اتفاق مثبتی که البته کمی زیرسایه دیالوگ‌نویسی نه‌چندان جالب بازی قرار می‌گیرد و آنطور که باید به‌چشم نمی‌آید.

در مجموع، سفیر عشق به‌عنوان ساخته جدید استودیو رسانه شکوه کویر، یک تجربه اکشن هک اند اسلش است که اگر به وقایع تاریخی‌اش علاقه داشته باشید، می‌توانید به سراغ آن بروید. اگر شما هم این اثر را تجربه کرده‌اید، نظرات خود را در مورد آن با زومجی به‌اشتراک بگذارید.

سفیر عشق بازی اکشن هک ان اسلش تاریخی جهان اسلام منتشر شد

img ]

«سفیر عشق»، سه‌گانه‌ای در حوزه بازی اکشن و شمشیری سوم شخص است که از آخرین تکنولوژی‌های روز بازی‌سازی در دنیا بهره می‌گیرد و به‌عنوان بزرگ‌ترین بازی Hack n Slash تاریخی و مذهبی جهان اسلام منتشر شده است.

این بازی در «مرکز هنری رسانه‌ای منادیان» که پیش از این تجربه‌های موفقی در تولید آثار فاخر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای داشته، به کمک نیروهای متخصص بازی‌سازی، ساخته شده و به مرحله اجرا و انتشار در آمده است؛ فرآیندی که سال‌ها به طول انجامیده تا برای نخستین بار در یک روایت تعاملی، مخاطب‌های گسترده بازی‌های رایانه‌ای را با فضای تاریخ اسلام از منظری جذاب و تأثیرگذار آشنا سازد و همزمان تجربه هیجانی وصف‌نشدنی را به آن‌ها القا کند.

روایت یک عشق در هیجان ماجراجویی

قصه‌های حماسی آمیخته‌ای از عشق، هیجان و احساس است. ترکیب این ویژگی‌ها در یک بازی اکشن و سرگرم‌کننده که اتفاقات و واقعیت‌های تاریخی را بیان می‌کند، ذهن و حس هر بازیکنی را به خود درگیر کرده و با یک ساخت حرفه‌ای به روایتی جذاب کمک می‌کند.

استفاده از موسیقی درخور، جذاب و منحصربه‌فرد برای انتقال این هدف به مخاطب، از مهم‌ترین فاکتورها در مسیر ساخت سفیر عشق بود. پس هیچ چیز نمی‌توانست به اندازه صدای جاودان حماسه‌خوانِ ایران، سالار عقیلی، در هم‌نشینی دو اثر فاخر ایرانی در حوزه موسیقی و بازی‌های رایانه‌ای، اثرگذار باشد.

یک شخصیت ایرانی در دل اتفاقات تاریخی

سفیر عشق از نگاهِ مهران، شخصیت اصلی بازی، داستانی را از دوران امام حسین (ع) روایت می‌کند.

شخصیتی ایرانی و غیرواقعی از یاران امام حسن (ع) که پس از خیانت به ایشان، توسط مسلم‌بن‌عقیل نجات داده می‌شود و با حرکت از سمت ری به سوی کوفه، همراه او به خانه مختار می‌رود تا راوی اتفاقاتی باشد که در سال 61 هجری رخ می‌دهد.

به‌گفته مهدی جعفری جوزانی تهیه‌کننده این بازی، نگارش سناریو توسط تیم سازنده سفیر عشق، بیش از دو سال زمان برد و همزمان از مراکز و منابع ذی‌صلاح مجوزهای لازم را دریافت کرد.

درخشش جلوه‌های بصری در سفیر عشق

مرکز متنا که سازندگان بازی «سفیر عشق» در آن جمع شده‌اند، برای ساده‌تر کردن شکل روایت، علاوه‌بر قصه‌گویی در فضای بازی، از تمام اتفاقات، به‌صورت مجزا پروفایل داستانی تهیه کرده و در منو قرار داده است تا کاربران بتوانند به اطلاعات تاریخی نیز دسترسی داشته باشند.

تیم سازنده نه‌تنها از منظر داستانی، بلکه از نظر بصری نیز روی پلتفرم کامپیوترهای شخصی کاری جسورانه انجام داده‌اند؛ به طوری‌ که گرافیک این کار نسبت به تمام بازی‌های ایرانی در رتبه بالاتری قرار گرفته است.

موتور آنریل انجین ۴ (UE4) محصول شرکت «اپیک گیمز» که یکی از تکنولوژی‌های به کار رفته در «سفیر عشق» است، یکی از قدرتمندترین ابزارهای روز دنیا در ساخت بازی‌های بزرگی مانند “Fortnite”، “Gears5” و نسخه جدید سری بازی «جنگ ستارگان» (Star Wars Jedi: Fallen Order) محسوب می‌شود.

البته این نخستین باری نیست که یک تیم بازی‌ساز ایرانی از این تکنولوژی استفاده می‌کند؛«سفیر عشق» یک بازی اکشن ادونچر پُر کاراکتر است که المان‌ها و ویژگی‌های مهم گیم‌پلی در آن به چشم می‌خورد.

علاوه‌بر این، طراحی بسیار خوب رابط کاربری (User Interface) باعث شده است تا بازیکن در طول بازی تجربه‌‌ای متفاوت داشته باشد.

به‌گفته «عماد رحمانی» نویسنده و کارگردان «سفیر عشق»، افزون ‌بر تعداد زیادNon-Player Character، NPC (کاراکترهای غیرقابل بازی)، تعداد 36 کاراکتر نیز برای این بازی طراحی شده است.

یک اکشن قصه‌گو

درکنار گرافیک چشم‌نواز که به‌لطف Unreal Engine 4 و دانش تیم فنی میسر شده، گیم‌پلی بازی نیز در بین نمونه‌های داخلی بی‌همتا است. برای این کار، تیم تولید از تعدادی بازی مهم بین‌المللی الهام گرفته است که در بین آن‌ها می‌توان به دو بازی Assassin’s Creed Origins و نسخه ۲۰۱۸ مجموعه God of War اشاره کرد.

از جمله مکانیک‌های مهم گیم‌پلی، مبارزات سریع، مخفی‌کاری، قابلیت اسب‌سواری، قابلیت ارتقای شخصیت و سلاح‌ها، استفاده از تیر و کمان، مکانیک کاورگیری و پارکور بوده و جالب‌تر آنکه هر سلاح، دارای فنون مشخصی است که با پیش‌روی در بازی می‌توان آن‌ها را آزاد کرد.

یکی از واقعیت‌های جذاب در تولید این بازی آن است که طراحی و ادیت انیمیشن‌های اسب، بیش از پنج ماه به طول انجامید و تیم سازنده را با چالش‌های فراوانی مواجه کرد.

بازیگر نقش مسلم‌بن‌عقیل، مهمان بازی سفیر عشق

در ادامه اقدامات و فعالیت‌های تیم سازنده بازی سفیر عشق در راستای انتشار این بازی، «امین زندگانی»، بازیگر نقش مسلم‌بن‌عقیل در سریال تاریخی مختارنامه، به‌عنوان مهمان این تیم، از نزدیک با روند آماده‌سازی این پروژه عظیم آشنا شد.

هدف از این دیدار، برقراری ارتباط دو سویه میان جامعه هنری و عرصه بازی بود تا تیم تولید اثر باتوجه‌به شناخت درست، راحت‌تر بتوانند کاراکتر مسلم‌بن‌عقیل را در بازی، به شخصیت او در سریال نزدیک کنند تا به این شیوه بازیکن، ارتباط بهتری را با بازی برقرار کند.

این داستان ادامه دارد…

فصل اول بازی سفیر عشق در تاریخ ۳۰ آذر ۱۳۹۹ با حضور فرماندهان ارشد نظامی و مسئولان عالی‌رتبه لشکری و کشوری، به‌صورت انحصاری روی پلتفرم‌ کامپیوترهای شخصی عرضه گردید. فصل دوم در تابستان ۱۴۰۰ و فصل سوم نیز در محرم سال آینده روانه بازار خواهد شد.

مرکز هنری رسانه‌ای منادیان قصد دارد تا در سال آینده نسخه بین‌المللی این بازی را در فروشگاه استیم و اپیک گیمز منتشر کند؛ عرضه این بازی برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در طی ۱۲ ماه آینده از دیگر اهداف مرکز هنری رسانه‌ای منادیان است.

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی سایت سفیر عشق اقدام به دریافت این بازی کنند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.